آمار صنعت بازی نشان میدهد که بازیهای اسلات بیشترین درآمد را برای کازینوهای فیزیکی و آنلاین به همراه داشته است. بازیهای اسلات برای تسلط بر صنعت کازینو از بازیهای سنتی کارتی و روی میزی سبقت گرفتهاند.
اما فناوری نسل بعدی به کجا خواهد رسید؟ امروزه صدها نوع مختلف از بازیهای کازینویی در سراسر جهان وجود دارد. دلیل این کثرت به تقاضای زیادی مربوط است که برای این بازیها وجود دارد.
به عبارت سادهتر قمار، شرطبندی روی نتیجه یک رویداد آتی است. رویداد آتی میتواند نتیجه چرخش رولهای مجازی بر روی ماشینهای اسلات انیمیشنی، یک بازی ورزشی یا یک دور بازی پوکر باشد.
برای اینکه یک بازی وارد دنیای کازینو شود بایستی دو شرط زیر را برآورده سازد:
۱- باید تقاضا برای بازی وجود داشته باشد.
۲- کازینو بتواند درآمد کسب کند.
برای اینکه درمورد آینده ماشینهای اسلات در کازینوها اطلاعات بیشتری کسب کنید به خواندن این مطلب ادامه دهید.
آینده ماشین اسلات چگونه خواهد بود؟
بسیاری از بازیهای اسلات از سایر بازیها الهام گرفته میشوند
هر چیزی میتواند به گونهای ساخته شود که برای یک بازی اسلات مناسب باشد. بازیهای اسلات کلاس ۲ یک مثال عالی در این زمینه هستند. این بازیهای شبیه به بینگو و ساده هستند.
دو روش اساسی وجود دارد که میتوان درباره نتایج بازیهای اسلات معاصر تصمیم گرفت.
• یک عدد تصادفی تعیین میکند که چه مقدار جایزه اهدا شود.
• برای هر اسپین یک عدد تصادفی ایجاد میشود.
ضمن اینکه بازیهای اسلات گونۀ مهارت محور، مانند پاچینکو pachinko وجود دارند که متفاوت عمل میکنند. بازیهای اسلات آمریکایی کلاس دو و بازیهای اروپایی از تعیین تک ارزش استفاده میکنند.
سازندگان به شیوه مهندسی معكوس رولها را سازماندهی میکنند تا به بازیکنان احساس بازی اسلات واقعی را بدهند.
بازیهای اسلات کلاس سه، چه فیزیکی و چه مجازی، به نتیجه مستقل هر رول بستگی دارند. در هر صورت طراحان بازی باید تمام ترکیبهای احتمالی از نمادهای مورد استفاده را به حساب بیاورند.
بازیهای اسلاتی وجود دارد که از کارتهای پوکر و رولت استفاده میکنند و بازیهای اسلات بر اساس هر نوع مسابقه یا رویداد ورزشی نیز وجود دارد.
حتی بازیهای اسلات بر اساس بازیهای تلویزیونی نیز وجود دارد. تم و گرافیک بازی روی رولهای چرخان چسبانده شده است. نکته اصلی بازی رسیدن به جایزه اعم از صفر تا جکپات بزرگ است.
بازیهای ویدئویی بسیار شبیه ماشینهای اسلات انجام میشوند
اگر تا به حال بلک جک ویدیویی یا پوکر ویدئویی بازی کرده باشید، میدانید که طراحی پایه این بازیها چقدر شبیه به اسلاتها هستند. معمولاً نتایج بازی روی صفحه نمایش داده میشود. بازیکن برای انتخاب گزینه مد نظر دکمهای را فشار میدهد یا صفحه را لمس میکند. نتایج بر اساس اعداد انتخاب شده و به صورت تصادفی است.
نحوه عملکرد قوانین بازیهای اسلات و بازیهای ویدیویی متفاوت است. اما بازیهای اسلات در نحوه عملکرد قوانین با یکدیگر نیز متفاوت هستند. بازیهای ویدیویی گرافیکی شاخه دیگری از درخت بازیهای الکترونیکی را تشکیل میدهند.
اگر یک بازی با چند دکمه و صفحه نمایش در یک کنسول بسته بندی شود در این زمره خواهد بود. اگر قوانین بازی بتوانند مزیت ریاضی بلند مدت یا حاشیه سود ریاضی به یک کازینو ارائه کنند از سوی کازینو به بازیکنان عرضه میشود.
بازیهای اسلات از شرط بندی در ورزش راحتتر هستند
معمولاً بیشتر افرادی که ماشین اسلات بازی میکنند در ورزش شرط نمیبندند و برعکس. اما انجام بازیهای اسلات آنلاین نسبت به شرط بندی در ورزش از طریق سایتهای آنلاین به صرف وقت کمتری برای یادگیری نیاز دارد.
اکثر کازینوهای زمینی در زمینه شرطبندی ورزشی چیز زیادی ارائه نمیکنند. برخی از پیستهای اتومبیلرانی شروع به اضافه کردن ماشینهای اسلات در استادیومهای خود کردهاند اما تجارت اصلی آنها همچنان رقابتهای موتوری است. بازیکنان کازینوهای زمینی فرصت بیشتری برای بازی روی ماشین اسلات دارند تا شرط بندی در مسابقات سوارکاری.
یادگیری شرط بندی ورزشی در مقایسه با یادگیری یک بازی اسلات و فشار دادن دکمه اسپین بسیار دشوارتر است.
یکی از عمده دلایل محبوبیت بازیهای اسلات در سراسر جهان، همه گیر بودن آن است. نزدیکترین ماشین اسلات به شما تلفن هوشمند یا رایانه رومیزی شما است.
نزدیکترین بنگاه شرط بندی ورزشی نیز به اندازه تلفن یا رایانه به شما نزدیک است اما ماشین اسلات تجربهای مستقیم و سادهتر برای یادگیری نسبت به شرطبندی ورزشی ارائه میکند.
آینده بازی اسلات چگونه خواهد بود؟
دو فناوری نوظهور در حال رقابت برای جلب نظر مخاطبان هستند. اولی واقعیت افزوده است. بازی پوکمون گو Pokemon GO نمونهای عالی از اجرای آسان بازیهای واقعیت افزوده است.
واقعیت افزوده شبیه به واقعیت مجازی است، جایی که بازیکن از عینک، دستکش و لباسهای مخصوص (در صورت موجود بودن) برای تجربه کاملاً دنیای کاملاً دیجیتالی استفاده میکند. فیلم « Ready Player One» نمونهای عالی از مقصدی است که علاقه مندان به واقعیت مجازی VR امیدوارند که این فناوری در نهایت به آن برسد.
واقعیت افزوده میتواند از همان ابزارها استفاده کند اما به آنها احتیاج ندارد. میتوانید یک هدست برای خود خریداری کرده و برای دیدن فیلمها و بازیهای سه بعدی از این هدست استفاده کنید اما این یک محصول ترکیبی دست و پا گیر است.
پوکمون گو نمونه بهتری برای چگونگی انجام بازیهای AR در آینده است. افراد از محیط اطراف خود آگاه هستند و با دنیای واقعی ارتباط برقرار میکنند.
محصول جنجالی عینک گوگل که شبیه عینکهای معمولی است به افراد این امکان را میدهد تا جهان را از طریق لنزها با نمایشگرهای تقویت شده مشاهده کنند. این بسیار شبیه خوانش رایانهای است که میبینید برخی از شخصیتها در فیلمهای علمی تخیلی استفاده میکنند.
با استفاده از فن آوری صحیح، ممکن است روزی بتوانیم در خیابان و هرجای دیگری قدم بزنیم و اطلاعاتی راجع به اتفاقات مورد نظر خود پیدا کنیم. ما قادر خواهیم بود پروفایل افرادی را که با آنها ملاقات میکنیم ببینیم و پیامهای صوتی الکترونیکی به یکدیگر دیکته کنیم.
این فناوری میتواند با نوع جدیدی از بازیهای اسلات سازگار شود.
کیوسکهای بازی محصور شده یک تجربه همه جانبه ایجاد میکنند
ممکن است در یک کیوسک بازی آرکید با یک صفحه نمایش ویدیویی بزرگ و اسپیکرهای هر دو طرف سرتان نشسته باشید. صندلی بسته به بازی ممکن است در مواقع معینی لرزش داشته باشد یا حتی کج شود.
تجربه بازی ۴ بعدی چیز جدیدی نیست اما کم کم در حال ظهور در بازیهای اسلات شرکتهایی مانند IGT است. در این بازیها صندلی و کنسول به هم متصل هستند.
به جز صفحه نمایشهای ویدیویی در حال تحول، بازیهای اسلات برنامههای رایانهای هستند که به راحتی در بسیاری از ماشینهای مختلف قابل اجرا هستن. کمپانی آریستوکرات نسخههای آنلاین برخی از کابینهای ماشین اسلات کلاسیک خود را منتشر کرده است. کمپانی IGT نرم افزار بازیهای اسلات ماشین را در آمازون به فروش میرساند.
ممکن است تنها چند سال با زمانی که کابین ماشین اسلات برای خانهها عرضه میشود فاصله داشته باشیم. این کابین ها باید ۵۰۰ دلار یا کمتر هزینه داشته باشند تا محبوبیت پیدا کنند و به گونهای باشند که بازیکنان بازیهای مورد نظر خود را دانلود کنند.
با یک کیوسک بازی چند منظوره ۴ بعدی در خانه خود، میتوانید هر چیزی را بازی کنید. شما میتوانید در یک هواپیمای کامل یا شبیه ساز ماشین مسابقه بنشینید. شما میتوانید بازی League of Legends را در یک تجربه همه جانبه انجام دهید.
تصور کنید که هربار که حریف به شما شلیک کند، لرزش صندلی را احساس کنید. یک ماشین اسلات را تصور کنید که در آن صفحه نمایش ۳۶۰ درجه دارید. برای باز کردن جایزه، شما مواردی را که به صورت مجازی در هوا آویزان هستند لمس میکنید.
بازیهای اسلات ۳بعدی شبیه سازی یک تجربه بصری عمیق
با استفاده از یک کیوسک محصور یا یک برنامه واقعیت افزوده، یک اسلات میتواند دور تا دور شما را با رولهای چرخان پر کرده و به معنای واقعی کلمه در بازی اسلات باشید.
این بازی به نظر نمیرسد مانند یک بازی کلاسیک باشد. نمادها و شخصیتهایی را تصور کنید که در یک سکانس به ظاهر تصادفی به سمت شما میآیند. هنگامیکه متوقف شوند شما بر اساس الگوی مرتبط با آنها، برنده یا بازنده میشوید.
شاید بازی اسلات ۴ بعدی به شما این امکان را بدهد که چند صفحه بازی را انتخاب کنید و همزمان در چند سطح شرطبندی کنید. همچنین اسلات سوارکاری مورد علاقه شما را میتوان با یک مسابقه سوارکاری مجازی جایگزین کرد.
هرگونه افزونهای به بازی اسلات که سادگی بازی را حفظ کرده اما عامل جدیدی را به آن اضافه میکند، زمینه را برای رقابت اسلات با سایر گونههای بازی هموار خواهد کرد.
جمعبندی
در حالی که ممکن است نتیجه گیری نهایی این نباشد که بازیهای اسلات حاکم بازار بازیهای آینده هستند اما آنها بیشترین فرصت را برای پیشرفت در اختیار دارند.
نوآوری در شرطبندی ورزشی باعث آسان شدن شرطبندی در آینده خواهد شد. قطعاً در آینده نه چندان دور هر بازیکن یک رابط صوتی خواهد داشت که خواستههای وی را به شرطهای ورزشی تبدیل میکند.
اما انقلاب بازیهای اسلات ممکن است تازه آغاز شده باشد. آنچه امروزه بازیهای اسلات مینامیم ممکن است بر خلاف هر چیزی که قبلاً دیده بودیم به یک تجربه کاملاً همه جانبه تبدیل شود و ما قادر خواهیم بود در این بازیها روی هر چیزی که اتفاق میافتد شرطبندی کنیم.
به همین دلیل است که اسلات، فرمانروای بازار بازیهای کازینویی باقی خواهد ماند.